Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.10.2016 08:09 - За калция, остеопорозата и рака на дебелото черво
Автор: elenapeeva Категория: Хоби   
Прочетен: 2535 Коментари: 5 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Как да си помогнем сами, ако се съмняваме за остеопороза?

Дали за вас има риск да развиете остеопороза?

Отговорете на следващите въпроси и съберете всичките си отговори с да. Колкото повече да имате,  толкова по-висок е рискът за вас.

1.Имате ли крехко и дребно телосложение?

2.От бялата или жълтата раса сте?

3.Над 50 години ли сте?

4.Минали ли сте менопаузата?

5.Вашата майка имаше ли остеопороза?

6.По-рано ли настъпи менопаузата при вас или ви е правена хистеректомия?

7.Вземате ли лекарства за щитовидната жлеза?

8.Вземате ли лекарства с кортизон?

9.Храните ли се с малко съдържащи калций храни?

10.Водите ли неактивен начин на живот?

11.Пушите ли?

12.Пиете ли много алкохол?(над 400ml вино или бира, над 50ml концентрат)

Ако сте отговорили на повечето от въпросите с да, какво можете да направите?

Приемането  на повече калций е само една от стъпките, която трябва да предприемете веднага.

Ето и другите.

1.Редовните физически упражнения-разходки, танци, изкачване на стълби, поддържат костите ви здрави. Плуването, йогата и колоезденето са също чудесни упражнения, но те не заздравяват костите.

2.Разхождането за половин час, поне три пъти седмично-може доста да подобри състоянието ви.

3.Ако пушите-спрете.

4.Ограничете алкохола до две чаши дневно.

5.Ако сте жена в постменопаузата, поговорете с лекаря си за ниски дози хормонозаместваща терапия, в комбинация от калций и витамин D от добавки, за да помогнете на костите си да се възстановяват.

6.Ако вече имате симптоми за загуба на костно вещество, говорете с лекаря си да ви предпише лекарства за забавяне на загубата  и за изграждането на нова костна тъкан.

7.Направете всичко по силите си да избегнете падане, при което можете да счупите кост. Така например махнете малките килимчета или електрическите кабели, в които можете да се спънете, стълбището винаги трябва да е осветено, носете ниски обувки с гумена подметка.

8.Билката черен оман, я наричат още живата кост-прилага външно под формата на мехлеми, кремове, тинктури може значително да подобри здравината на костите  и да намали болката.

Когато жената навлезе в менопаузата, организма й произвежда по-малко хормона естроген. Естрогенът обаче помага да се контролира колко бързо се губи калцият от вашите кости. Така, че когато изработвате по-малко естроген, костите започват да губят калция по-бързо-и още по-бързо , ако при вас са на лице и други рискови фактори. През първите 6 до 10 години след менопаузата може да загубите костно вещество в размер на 3% всяка година. След 10г. вече ще сте загубили 30% от костната си плътност. По това време костите ви може да са толкова крехки, че дори здравата прегръдка на внучето ви да предизвика счупване на ребро.

Остеопорозата не е болест само при жените.

Остеопорозата е проблем за всички възрастни хора-не само за жените. Вероятността, ако сте мъж да заболеете е по-малко.  По статистически данни около 6 милиона мъже страдат от остеопороза. В действителност около една трета от фрактурите, поради остеопороза се случват на мъже. А когато това стане то е много сериозно-една трета от мъжете счупили кост, умират до година.

Точно както загубата на костно вещество нараства при възрастните жени, когато започват да произвеждат по-малко естроген, така и костната плътност при мъжете намалява, когато те естествено започват да изработват по-малко от мъжкия хормон-тестостерон.

Въпреки това изглежда, че хормоните не са единствената причина при мъжете за развитието на остеопорозата. Недостатъчното количество калций в храната и недостатъчните физически упражнения са важни фактори, но лекарствата, пушенето и пиенето на алкохол също играят голяма роля.

Тъй като остеопорозата е в по-голяма степен проблем на жените, лекарите често я пропускат при по-възрастните мъже.  Ако попадате в някоя от рисковите категории, поговорете с лекаря си и си направете изследвания.

Не трябва да чакате да счупите кост, за да разберете, че костите ви са изтънели. Един от първите тревожни признаци е влошаването на състоянието на зъбите ви. Ако зъбните ви протези престанат да прилягат добре, това е сигурен признак, че губите костно вещество в челюстта.

Калцият и ракът на дебелото черво.

Изследванията са обещаващи в тази област . Като цяло колкото по-малко калций приемате, толкова по-вероятно е да се разболеете от рак на дебелото черво, може би защото калция блокира растежа на раковите клетки. Също така, хора, които са имали полипи в дебелото черво(доброкачествени тумори, които обаче могат да станат злокачествени), имат по-малък риск да ги развият отново, ако приемат повече калций, а това може да се преведе и като по-малък риск от рак на дебелото черво. Този вид рак е един от трите най-чести причини за смърт от рак, но е напълно лечим, ако се хване навреме. Ако имате висок риск от рак на дебелото черво(ако някой от родителите ви е бил болен от него), набавянето на 1200 до 1800мг калций дневно(да подчертая пак-чрез храната) може значително да го намали.

Калций и рак на простата.

Някои изследвания сочат, че приемът на големи количества калций или на млечни продукти е свързан с нарастването на риска от рак на простата. Други изследвания  не потвърждават тези изводи, дори откриват профилактичен ефект. Сигурно сега си казвате-и какво в крайна сметка-трябва да направя сега?-Докато не се установи със сигурност-оптималния вариант е мъжете да не надхвърлят препоръчителната дневна доза за калций.

Калций и рак на яйчниците.

Жените, които приемат много калций, може да намалят риска си от това смъртоносно заболяване. Но дали само калцият помага или и други съставки на млечните продукти-за сега няма отговор на този въпрос.

Калцият и бъбречните камъни.

Преди години лекарите предупреждаваха пациентите си с бъбречни камъни да избягват калция. Идеята е, че калцият съединен с оксалати-натурални вещества, които се намират в зелените листни зеленчуци-формират причиняващите болка камъни.

В действителност май е вярно обратното. Скорошни изследвания показват, че високите дози калций в храната, всъщност снижават риска от бъбрчени камъни. Ако някога сте имали камък в бъбреците, вече няма основание да се отказвате от запазващия костите калций. За да сте в безопасност, старайте се да си набавяте по-голямата част от калция чрез храната, а не от добавки. А ако взимате добавки-по препоръка на лекар, приемайте ги с храни, които блокират усвояването на оксалатите и непременно пийте достатъчно вода.

Калцият и високото кръвно налягане.

Калцият помага за предпазването или лечението на високото кръвно налягане при някои хора. Ако не ядете богати на калций храни, по-вероятно е да развиете високо кръвно налягане, от хората които си набавят препоръчителния прием. Като цяло, колкото са по-високи нивата на калций в кръвта ви, толкова по-ниско е кръвното ви налягане.

Ако кръвното ви налягане е по-скоро високо-предхипертония, но все още не се нуждаете от лекарства, опитайте се да увеличите приема на калций поне до 1000мг дневно от храната. След няколко месеца вероятно ще забележите, че кръвното ви налягане се е понижило.

В крайна сметка изследванията доказват, че достатъчния прием на калций-достатъчен за предотвратяване на остеопороза-може също така да предпази от инфаркт и от инсулт. Правят се още изследвания по този въпрос и се очакват още резултати. Но защо да чакаме? Веднага можем да започнем да си доставяме достатъчно калций от храната.

За хората с непоносимост към лактозата има алтернативни варианти на калция в кравето мляко-соевото, кокосово мляко, също са  обогатени  с необходимия препоръчителен прием.

Има и таблетки-лактаза-ензим-половин час след сдъвкването им-можете да си хапнете млечни продукти.

И разбира се, моите любими моркови-500-700ml  сок от моркови съдържат препоръчителния дневен прием за калций.

Статията има чисто информативен характер и не отменя консултацията с лекар.

И преди да отидете да си купите някоя скъпа хранителна добавка с калций, отворете хладилника да проверите дали нямате кофичка с кисело мляко.

Бъдете винаги здрави!

 

 

 източник




Гласувай:
12
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. graucho - моите почитания
23.10.2016 09:12
Много полезна статия. Поздрави☺
цитирай
2. elenapeeva - Много полезна статия. Поздрави...
23.10.2016 09:15
graucho написа:
Много полезна статия. Поздрави☺
Благодаря graucho. Поздрави и от мен!
цитирай
3. donchevav - Чудесно поднесено, интересно и ...
24.10.2016 09:19
Чудесно поднесено, интересно и полезно! Поздрави, Елена!
цитирай
4. elenapeeva - Благодаря Вени! Поздрави и хубав ...
24.10.2016 11:25
Благодаря Вени! Поздрави и хубав ден!
цитирай
5. shtaparov - Знам един от бялата раса който стана ...
04.11.2016 13:42
Знам един от бялата раса който стана от жълтата,но след като го излекуваха пак си стана от бялата :))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: elenapeeva
Категория: Хоби
Прочетен: 135014
Постинги: 67
Коментари: 69
Гласове: 1805
Архив
Календар
«  Септември, 2020  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930